ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ – ЦЕ СИСТЕМНИЙ МЕТОД
СТВОРЕННЯ,
ЗАСТОСУВАННЯ І ВИЗНАЧЕННЯ ВСЬОГО ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ
І ЗАСВОЄННЯ
ЗНАНЬ З УРАХУВАННЯМ ТЕХНІЧНИХ І ЛЮДСЬКИХ РЕСУРСІВ
ТА ЇХ ВЗАЄМОДІЇ, ЩО СТАНОВЛЯТЬ СВОЇМ ЗАВДАННЯМ ОПТИМІЗАЦІЮ
ФОРМ ОСВІТИ.
1.Сучасна традиційна
2.Педтехнологія на основі особистісної орієнтації педпроцесу:
·
Педагогіка співробітництва
·
Гуманно – особистісна технологія Ш.А.Амонашвілі
·
Система С.М.Ільїна: викладання літератури, як предмета, що формує людину
3. Педтехнології на основі активізації та
інтенсифікації учнів:
·
Ігрові технології
·
Проблемне навчання
·
Технологія комунікативного навчання іномовній культурі (С.І.Пассов)
·
Технологія інтенсифікації навчання на основі схемних і знакових моделей
навчального матеріалу (В,Ф.Шаталов)
4. Альтернативні педтехнології:
·
Вальдорфська педагогіка (Р.Штайнер)
·
Технологія вільної праці (С.Френе)
·
Технологія ймовірності (А.М.Лобок)
·
Технологія майстерень
5. Природовідповідні технології:
·
Природовідповідне виховання грамотності (О.М.Кушнір)
·
Технологія саморозвитку (М.Монтесорі)
6. Технології
розвиваючого навчання:
·
Система розвиваючого навчання Л.В.Занкова
·
Технологія розвиваючого навчання Д.Б.Ельконіна
·
Система розвиваючого навчання з направленістю на розвиток творчих якостей
особистості (І.П.Волков, Г.С.Альтшуллер, І.П.Іванов)
·
Особистісно – орієнтоване розвиваюче навчання (І.С.Якиманська)
·
Технологія само розвиваючого навчання (Г,К.Селевко)
7.Педтехнології на основі
ефективності управління і організації навчального процесу:
·
Технологія С.Н.Лисенкової: перспективно – випереджальне навчання з
використанням опорних схем при коментованому управлінні
·
Технологія рівневої диференціації
·
Рівнева диференціація навчання на основі обов’язкових,результатів
(В.В.Фірсов)
·
Культуровиховна технологія диференційованого навчання за інтересами дітей
(І.Н.Закатова)
·
Технологія індивідуалізації навчання (Інге Унт, А.С.Границька, В.Д.Шадриков)
·
Технологія програмованого навчання
·
Колективний спосіб навчання (А.Г.Ривін, В.К.Дяченко)
·
Групові технології
·
Нові інформаційні технології
8.Педтехнології на основі
дидактичного удосконалення і реконструю- вання матеріалу:
·
Екологія і діалектика (Л.В.Тарасов)
·
Діалог культур (В.С.Библер, С.Ю.Курганов)
·
Укрупнення дидактичних одиниць – УДО (П.М.Ерднієв)
·
Реалізація теорії поетапного формування розумових дій (М.Б.Волович)
9.
Конкретні предметні технології:
·
Технологія раннього та інтенсивного навчання грамоті (М.О.Зайцев)
·
Технологія удосконалення загально навчальних умінь в початковій школі
(В.М.Зайцев)
·
Технологія навчання математиці на основі рішень задач (Р.Г.Хазанкін)
·
Технологія на основі системи ефективних уроків (О.О.Окунєв)
·
Система поетапного навчання фізиці (М.М.Палтишев)
10. Педтехнології авторських шкіл:
·
Школа адаптивної педагогіки (С.О.Ямбург, Б.Бройде)
·
Технологія авторської школи самовизначення (О.Н.Тубельська)
·
Школа – парк (М.Балабан)
·
Агрошкола (О.Католикова)
·
Школа завтрашнього дня (Д.Ховард)
Немає коментарів:
Дописати коментар