Вислови та цитати про приролу та біологію

Бути людиною - значить не тільки мати знання, але й робити для майбутніх поколінь те, що попередні робили для нас.
Крістоф Ліхтенберг
Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник.
І Тургенєв
Природа - як фокусник: за нею потрібне постійне спостереження.
Семюель Батлер

Портфоліо вчителя біології,екології - Оксани Касьян

Я - Оксана Касьян. 
Успішно закінчила Волинський Державний університет ім .Л.Українки, напрям -  біологія, (біолог,викладач біології) та Дрогобицький інститут ім.І.Франка,напрям - практична психологія (практичний психолог). 

Моя гордість -дві чудові донечки.  В народі кажуть, що донька для мами це благословення Господнє, тому я вдячна Господу , адже у мене їх дві! 


Касьян Оксана Михайлівна -вчитель І категорії біології та екології   Нововолинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 м. Нововолинська Волинської області : . Луареат конкурсу "Вчитель року -2017", номінація біологія. Переможець (ІІ місце) районного конкурсу  "Вчитель року - 2012". Переможець (І місце) районного конкурсу "Кращий кабінет біології 2015 ", Лауреат обласного етапу конкурсу у номінації "Класний керівник - 2016".Стаж роботи - 15 років.
Світлина від Oksana Kasyan.

Учитель… Це постать,від якої залежить чи є у школі «життя душі»,чи любові немає. Життя душі і любов - ці поняття є символами дієвості школи,оскільки без них вона ніколи не стане справжнім осередком освіченості та духовності,тим світлом,яке не лише осяє розум дитини,покаже їй глибини людської думки,наукових і мистецьких надбань,а й зігріє дитячу душу,наверне її до добра і краси.

«Що потрібно, щоб стати майстром педагогічної праці?Звичайно знання,але обов’язково-добра душа,чуйне серце,любов до дітей і нестримне бажання присвятити їм своє життя.»- саме таке педагогічне кредо обрала я, йдучи  складним, але цікавим, захоплюючим вчительським шляхом.
Кожну дитину вважаю творчою особистістю.  Виявити  природню іскорку та розпалити її у дитячій душі – таке завдання ставлю перед собою.
 На своїх уроках спонукаю учнів критично  мислити, формую прагнення розвивати свій  творчий потенціал, закладений природою.,надаю їм змогу само розвиватися і само реалізовуватися,враховую їх можливості,особливості,здібності.
Вважаю,що для того,щоб результати навчання були дієвими,повними,усвідомленими,міцними,діти повинні брати активну участь на уроці. Тому переконалася ,що фронтальне навчання є малоефективним,і надалі використовую інтерактивні технології.



З досвіду роботи
"Використання інтерактивних технологій навчання на уроках біології"



З досвіду роботи

Використання ІКТ на уроках біології

Всьому, що необхідно знати, навчити не можна, вчитель може зробити тільки одне — вказати дорогу.
   Річард Олдінгтон
                                                              
        
         Інформаційно- комунікативні технології  стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому важливим завданням перед вчителем постало широке їх впровадження  в процесі освітньої діяльності.
        Біологія – це наука про життя у всіх його проявах, а саме: рослини, гриби, віруси, тварини. Тому біологія є одним з тих навчальних предметів, що дає насичений та багатий  матеріал для відпрацювання різноманітних методів і прийомів роботи з інформацією. А саме застосування інформаційно- комунікативних технологій дозволяє швидко опрацювати інформацію у вигляді таблиць, схем, діаграм, визначити залежність між об'єктами та явищами, будовою та функціями.
         Ці технології  сприяють  розвитку самостійності і творчих здібностей учнів, спеціальної або загальної обдарованості, здійснення диференціації й індивідуалізації навчання, посилює міжпредметні зв'язки, дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. А це дозволяє краще зрозуміти поняття, сформувати практичні вміння та навички.
           До сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання відносяться:
                                   -  Інтернет-технології,
                                   - мультимедійні програмні засоби,
                                   - офісне та спеціалізоване програмне забезпечення,
                                   - електронні посібники та підручники,
                                   - системи дистанційного навчання (системи комп'ютерного супроводу
                                     навчання), тощо.    
          На сьогодні ринок навчального програмного забезпечення України пропонує великий перелік програмних засобів різноманітного призначення, але всі вони практично не адаптовані до використання в умовах школи, бо, як правило, російськомовні не відповідають чинній програмі як за обсягом, так і за структурою, тобто більшість цих програм за дидактичним призначенням є допоміжним та ілюстративним джерелом знань.
     Проаналізувавши всі позитивні та негативні сторони існуючих програмних продуктів з біології використання інформаційних технологій може відбуватися різними способами, відповідно до потреб конкретного уроку. В своїй роботі я використовую інформаційно- комунікативні технології за такими напрямками:
        - демонстрація  об’єктів, процесів та явищ;
        - лабораторні та   практичні роботи;
        - створення і показ презентацій;
        - демонстрація   статичних і  динамічних моделей;
        - контроль знань;
        - джерело  інформації (Інтернет, бази даних)
        - підготовка до олімпіад;
        - проектна діяльність, тощо 
     Зрозуміло, що уроки з використанням комунікативних технологій потребують великої підготовки. Учитель повинен уміти користуватися різноманітними програмами графічними, flash-анімації, веб - редактором, програмами для створення презентацій, програмами для роботи з аудіо та відео. Усе залежить від того, в якому вигляді ви вирішили подати інформацію.
      Готуючись до уроків біології,  використовую матеріали, опубліковані в мережі інтернет, публікую свої та дитячі роботи,  в основному  на своєму блозі та сайті.
    Використовую такі програмові засоби:
-  «Віртуальна біологічна лабораторія» 10-11 клас (містить повний курс лабораторних та практичних робіт, теоретичний матеріал, динамічні схеми та моделі);
- «Віртуальна лабораторія» Біологія людини 8-9 клас;
                       - «Транспорті системи» 7 та 8 клас;
                      - Шкільні тести з біології 10-11 клас
Актуальність використання цих технологій обумовлена тим, що в них закладені великі можливості для навчання на якісно новому рівні. Проте, звичайно, комп'ютер не може повністю замінити вчителя. По-перше, саме вчитель має можливість зацікавити учнів, викликати допитливість, завоювати їх довіру; по-друге, він може спрямувати їх увагу на ті або інші важливі аспекти предмета, який вивчається; по-третє, відзначити їх старанність та знайти шляхи спонукання до навчання. Таку роль вчителя ПК ніколи не зможе взяти на себе. Отже, вчитель повинен визначити місце та роль інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності. 





Немає коментарів:

Дописати коментар