Вислови та цитати про приролу та біологію

Бути людиною - значить не тільки мати знання, але й робити для майбутніх поколінь те, що попередні робили для нас.
Крістоф Ліхтенберг
Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник.
І Тургенєв
Природа - як фокусник: за нею потрібне постійне спостереження.
Семюель Батлер

понеділок, 12 грудня 2016 р.

ФУНКЦІЇ ВЧИТЕЛЯ

         ФУНКЦІЇ  ВЧИТЕЛЯ

НАЗВА ФУНКЦІЇ
                                              ЩО  В СЕБЕ  ВКЛЮЧАЄ
ІНФОРМАЦІЙНА – набуття учнями необхідних знань
·       Знання предмета
·       Знання психолого – педагогічних основ сприйняття наукової інформації підлітками
·       Знання й урахування індивідуальних особливостей учнів
·       Уміння розмежовувати науку і навчальний предмет,здійснювати методичне опрацювання матеріалу науки на матеріал навчального предмета
·       Уміння виробляти в учнів уміння обґрунтовувати особливості процесів і явищ
·       Уміння розв’язувати задачі різними способами й навчити цього своїх учнів
·       Уміння визначати найбільш ефективні шляхи й дидактичні засоби,з допомогою яких учні засвоюватимуть знання впевній системі
·       Уміння педагогічно адаптувати наочність(схеми, малюнки, таблиці)
·       Уміння застосовувати різноманітні методи викладання,будувати їх систему, обгрун товувати їх доцільність, спрогнозувати їх особливості
·       Уміння одержувати зворотну інформацію,слухати й аналізувати усні відповіді учнів письмові роботи (правильність розв’язання,контролювати логіку розв’язання, мов- ну культуру,хто відповідає),коригувати й оцінювати відповідь і ступінь розвитку пізнавальних здібностей учня
·       Навичка вільного володіння усним мовленням як засобом передачі інформації (уживання професійної лексики,доступність,виразність, стислість,логічність, пере- сонливість,чіткість формулювань і постановка голосу)
·       Уміння програмувати навчальний матеріал і навчальний процес ,застосовувати еле менти програмованого навчання
РОЗВИВАЛЬНА -  розвиток розумо- вих здібностей уч- нів,їх пізнавальної активності й само- стійності
·       Знання психолого – педагогічних основ розвитку пізнавальних процесів учнів
·       Знання основ логічних дій під час пояснення процесів,теоретичних і практичних задач
·       Уміння порівнювати, зіставляти, виявляти у вивченому матеріалі суть, у результаті чіткого логічного аналізу формулювати висновки, визначати завдання на оволодіння розумовими операціями
·       Уміння викладати зміст предмета як індуктивним ,так і дедуктивним методом, здатність навчити цих методів своїх учнів
·       Уміння активізувати різні види пізнавальної діяльності учнів (створити проблемну ситуацію,поставити пізнавальне завдання на одержання знань із різних джерел,на їх осмислення)
·       Уміння дидактично переробляти деякі методи науки на методи шкільного викладання
Орієнтаційна –передача наукової інформації,зв’язок з практикою
·       Уміння викликати зацікавленість до предмета, до суміжних наук
·       Уміння враховувати інтереси учнів,їх схильності
·       Психологічна підготовка до трудової діяльності
·       Психологічна підготовка до ЗНО
Мобілізаційна – розвиток пізнава- льних процесів (увага, уява, мис –ленн, пам’ять)
·       Знання наукових основ організації своєї розумової праці й розумової праці школярів
·       Знання своїх учнів, їх особистісних якостей
·       Знання свого предмета, внутрішньопредметних і міжпредметних змістовних зв’яз- ків,значення змісту предмета на сучасному етапі
·       Знання можливостей використання знань у практичній діяльності людини, прийо- ми активізації навчальної д-сті школярів
·       Уміння популяризувати наукові знання прийомами викладу, експериментальними демонстраціями, надавати їм цікавої, пізнавальної форми, визначати ступінь труд- нощів змісту та його викладу з урахуванням рівня підготовки учнів
·       Уміння організувати с.р. учнів над змістом курсу в класі й удома( над текстами під- ручника й додаткової літератури, з підбору додаткового матеріалу із запропонованої учителем теми)
·       Уміння застосовувати різні прийоми систематизації знань учнів ( під час опитуван- ня, тематичного оцінювання, повторення,викладу нового матеріалу)
·       Уміння виявляти внутрішньопредметні й між предметні зв’язки, співвідносити зміст із життям,навчити цього своїх учнів
·       Уміння привернути увагу учнів до навчання ,дати йому раціональні прийоми нав- чальної д –сті,прищепити навички організації робочого місця, навчити проводити експеримент,слухати, бачити,аналізувати почуте,побачене,прочитане, робити умовиводи,відтворювати почуте й прочитане (усно й письмово)
Конструктивна – здібність учителя конструювати зміст предмета, проектувати д-сть і роботу учнів
Включає три види пректувальної діяльності:
·      Конструктивно – змістовний (відбір змісту і структуризація як навчального матеріалу,так іматеріалу,що використовується в позаурочний час)
·      Конструктивно – оперативний (планування структури дій учителя й учня в різних моментах навчального та виховного процесу)
·      Конструктивно – матеріальний( проектування й створення матеріальної бази для викладання предмета)
Передбачає такі знання, уміння й навички:
·       Глибокі знання змісту предмета
·       Уміння здійснювати дидактичне опрацювання матеріалу науки на матеріал навчального предмета відповідно до вікових особливостей школярів
·       Уміння здійснювати тематичне поурочне планування з визначенням теми, змісту й освітньо-виховної мети кожного уроку, з визначенням понять і закономірностей, досліджуваних на уроці ,зі співвіднесенням з матеріалом,який був раніше вивче- ний,і тим,що має надалі вивчатися
·       Уміння добирати для уроків необхідний матеріал,відповідний експеримент
·       Уміння конструювати уроки різних типів, а також позаурочні заходи з предмета, у тому числі організовувати предметні тижні(декади)
·       Уміння програмувати структуру дій учня й учителя на уроці під час викладу нової інформації, організації зворотного зв’язку,керування парною й груповою формою роботи учнів
·       Уміння проектувати й обладнувати кабінет всіма необхідними посібниками; організувати планомірну роботу з його облаштування й поповнення
Комунікативна – відносини з оточуючими
·       Уміння швидко встановлювати ділові контакти з класом і окремими учнями, з окремими вчителями й усім педколективом,з адміністрацією школи, керівником районного м/о
·       Володіти лекторськими вміннями й навичками
Організаторська – реалізація мето- дичних, загально- педагогічних, пси- хологічних завдань
Має ряд аспектів:
·       Організація людей
·       Організація різних форм навчальної та виховної роботи
·       Організація матеріальної бази для успішного здійснення педд-сті
Передбачає такі знання, уміння й навички:
·       Знання основи організаційних форм навчального й виховного процесу,що склали- ся в школі
·       Уміння організовувати уроки різних типів,позаурочні заходи, науково – пізнавальні заходи, олімпіади,предметні тижні
·       Уміння організовувати свою працю й працю учнів

       

Немає коментарів:

Дописати коментар