Вислови та цитати про приролу та біологію

Бути людиною - значить не тільки мати знання, але й робити для майбутніх поколінь те, що попередні робили для нас.
Крістоф Ліхтенберг
Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник.
І Тургенєв
Природа - як фокусник: за нею потрібне постійне спостереження.
Семюель Батлер

середа, 17 грудня 2014 р.

Педагогічні читання 2014 – 2015 н. р. до 150 - річчя українського митрополита Андрея Шептицького

Доповідь на тему
«Формування виховного простору суспільста

через вчення А. Шептицького»

З плином часу ми багато чого забуваємо, проте є події та люди, які навічно закарбувалися у пам’яті всього людства. Цьогоріч 29 липня минула вже 149-та річниця від дня народження митрополита Андрея Шептицького. Його життя – це взірець для наслідування, приклад духовності та патріотизму
.
В умовах сучасної моральної кризи, про яку говорять багато дослідників, питання виховання стає другорядним. Це і є причиною того, що виростають несформовані і незрілі особистості, від яких згодом залежатиме доля Української Держави і нації. Українська педагогіка перебуває у пошуку орієнтирів для формування успішної виховної системи. На мою думку, надзвичайно цінні вказівки та ретельно продумані і представлені виховні методологічні принципи можемо почерпнути з морально-пастирських послань митрополита Шептицького. Він глибоко розумів значення виховання і звертав на нього свою постійну увагу як у ділянці теоретичного обґрунтування, так і в царині практичного здійснення через мережу різних виховних установ та засобів.
Радянська виховна система відводила головну роль в справі виховання школі, яка мала поступово і наполегливо підготовляти будівників нового соціяльного ладу. Роль сім’ї і батьків при такому підході була другорядною. Зовсім інакшу модель представляє у своїх творах митрополит Шептицький. Він наголошує на відповідальності батьків за виховання своїх дітей та представляє родину як найуспішніше виховне середовище.
Погоджуючись із думкою митрополита, прагну підкреслити, що виховання дітей і молоді ― це, насамперед, відповідальність батьків, яким допомагають різноманітні виховні та освітні установи. Цілісне виховання не може не включати релігійного аспекту. Це твердження митрополита Андрея добре представлене та пояснене в його творах.
Вибравши дану тему, хочу вказати, що в Україні існував самобутній християнський погляд на виховання дітей і молоді, який ми можемо простежити у пастирських посланях митрополита Андрея Шептицького.       У них він заклав своє розуміння виховання дітей і поклав багато праці та сил для розв’язання цього питання, яке залишається актуальним і надалі.  Наважусь дослідити його послання, які мають велике значення для християнської педагогіки.
Метою дослідної роботи буде розкрити та осмислити думки митрополита Андрея стосовно християнського виховання дітей, молоді та показати їх актуальність та значимість у сучасній виховній дійсності, яка характерна невизначеністю та надмірною експериментальністю.

                                                                            Матріали вчителя
                                                                                  Забузької ЗШ І-ІІІ ст.
                                                                    Касьян Оксани
                                                               Михайлівни

Немає коментарів:

Дописати коментар