Вислови та цитати про приролу та біологію
Бути людиною - значить не тільки мати знання, але й робити для майбутніх поколінь те, що попередні робили для нас.Крістоф ЛіхтенбергПрирода не храм, а майстерня, і людина в ній працівник.І Тургенєв
Природа - як фокусник: за нею потрібне постійне спостереження.Семюель Батлер
неділя, 15 лютого 2015 р.
неділя, 1 лютого 2015 р.
ЕКО-РУБРИКА
ЕКО-РУБРИКА
Екологія та здоров"я людини
Екологія та здоров"я людини
Профілактика шкідливих звичок
У кожного з нас є свої слабкості, які по-різному відображаються на нашому способі життя, здоров’я і соціальному стані. Деякі з слабкостей переходять на шкідливі звички, що не несуть нам і оточуючим нас людям нічого хорошого. Такі звички є у більшості людей в усьому світі, тому в школах та інших навчальних закладах актуальна така тема, як профілактика шкідливих звичок, що попереджає, в тому числі, шкідливі звички підлітків.
Найбільш поширені шкідливі звички:
1. Куріння,
2. Алкоголізм,
3. Наркоманія,
а також такі соціальні шкідливі звички, як:
4. Сучасна ігроманія,
5. Шопінгоманію,
6. Кофеїн і деякі інші. Хоча, кажучи про кофеїн, можна і посперечатися. Одні не сприймають його як згубної звички, інші ж вважають пристрасть до кави і кофесодержащім напоїв наркоманією.
Усім нам відомо згубний вплив шкідливих звичок, наприклад куріння, на організм. МОЗ про це постійно попереджає, і вже, напевно, втомився попереджати, але мало хто звертає на це увагу, адже проблеми зі здоров’ям починаються не відразу, а коли вони виявляються (рак легенів і деякі інші), тоді буває вже надто пізно. Саме в таких випадках наслідки шкідливих звичок – тривалі хвороби і в результаті смерть. Профілактика шкідливих звичок допомагає всього цього запобігти.
Деякі шкідливі звички, наприклад наркоманія, не прощають навіть одного єдиного разу вживання згубного для організму речовини, тому варто гарненько подумати, перш ніж ступити на таку доріжку, з якої вже неможливо буде згорнути.
Негативні наслідки шкідливих звичок
Людина, наважуючись на такий крок, можна сказати, підписує собі смертний вирок, тому що серед людей, хворих на СНІД, величезна кількість наркоманів. Наші шкідливі звички: алкоголь, куріння та інші, – ведуть до соціального падіння людини. Як наркоманія, так і алкоголізм, здатні за дві секунди занапастити життя будь-якої людини, що має подібні шкідливі звички. Людина просто перестає бути собою, всі його бажання грунтуються на тому, щоб добути собі чергову дозу, без якої він вже не може існувати. Це вже не людина, це тварина, що задовольняє лише свої потреби.
Вирватися з утвореного замкнутого кола і жити без шкідливих звичок буває дуже складно, якщо, звичайно, це взагалі можливо. Профілактика шкідливих звичок відіграє у цьому дуже важливу роль. Дуже гірко усвідомлювати, що ми в будь-якому віці можемо придбати шкідливі звички, боротьба з якими не завжди приводить до бажаного результату і це значить, що у наших дітей вони теж можуть з’явитися.
Шкідливі звички дітей найчастіше виникають через неуважність батьків, коли дитина наданий самому собі, і немає кому пояснити йому, чого робити не слід, а сам малюк, природно, нічого такого не помічає. Коли дитина гризе нігті, смокче палець, вириває собі волосся і т.д. – все це шкідливі звички дошкільнят, з якими потрібно боротися в ранньому віці, в цьому може допомогти дитячий психолог.
Як правило, з віком, людина набуває все більш серйозні погані звички, особливо, в підлітковому періоді. Профілактика шкідливих звичок підлітків повинна проводитися в кожній родині, вона була б більш дієвою, якщо б батьки, що подають приклад своїй дитині, самі не були схильні до впливу таких звичок.
Шкідливі звички: звідки «ноги ростуть»?
Звідки взагалі беруться шкідливі звички людини і для чого вони йому? Деякі з нас вважають, що куріння допомагає розслабитися і зняти стрес, зайняти якесь особливе становище в суспільстві (так вважається у підлітків), але за все це доводиться платити свої здоров’ям, від якого залежить наше майбутнє і здоров’я наших дітей.
Шкідливі звички: алкоголізм і наркоманія, – починаються з того, що людина хоче піти від своїх проблем, забутися, але в той момент він не усвідомлює, що цим в тисячі разів погіршує свій стан. Покурити «за компанію» з друзями і виглядати при цьому «крутіше» – ось на чому грунтуються шкідливі звички молоді.
В даний час існує безліч клінік, які допомагають у боротьбі проти шкідливих звичок, та їх профілактиці відсутність яких дозволяє жити повноцінним життям і мати здорових дітей, адже життя без шкідливих звичок – це головна складова нашого майбутнього.
Давайте боротися за те, щоб наше покоління, щоб наші діти і онуки жили у здоровій країні, адже що може бути дорожче ніж здоров’я. І ніякі гроші не врятують, ніякі задоволення не стануть радувати, якщо ми буде відчувати постійні проблеми зі своїм здоров’ям! Давайте позбавлятися від шкідливих звичок!
ЕКО-РУБРИКА
ЕКО-РУБРИКА Забузька ЗШ І-ІІІст.
Керівник вчитель біології, хімії та екології Оксана Касьян
ЕКОЛОГІЯ Екологія та здоров'я людини. |
Еколо́гія (грец. οίκος — будинок, дім; грец. λογος — наука) — наукова дисципліна, один з розділів біології, який досліджує взаємовідносини між біотичними та соціальними цілісностями та їхнім довкіллям.
Екологія вивчає взаємовідносини організмів із довкіллям, досліджує структурно-функціональну організацію надорганізмових систем (популяцій, угруповань, екосистем, біосфери), виявляє механізми підтримання їх стійкості у просторі й часі.
Новий час людство, з точки зору відносин з природним середовищем, початок практично під тим же знаком, і всю свою історію - існування людської цивілізації як і раніше залишається найбільшою екологічною проблемою сучасності. Але оскільки екологія - це наука про взаємовідносини видів з середовищем, а в даному випадку нас більше інших цікавить один конкретний вид - сама людина - то залишимо цю проблему без рішення і перейдемо до інших, хай менш глобальним, але все-таки набагато більш піддається вирішенню ...
За минулі тисячоліття цивілізація і технології зробили помітний стрибок в своєму розвитку. Змінився вид людських поселень, канули в Лету мови старовини, сам зовнішній вигляд «людини розумної» змінився до невпізнання. Але одне в житті людини залишилося незмінним: усе, що цивілізація здатна зібрати в своїх коморах, складувати за високими парканами спеціальних баз, розіпхати по полицях домашніх шаф і холодильників - все це взято з навколишнього середовища. І весь ритм життя людства, як в минулі епохи, так і сьогодні, визначався одним - можливістю доступу до тих чи інших природних ресурсів. За роки такого співіснування з природою запаси природних ресурсів помітно скоротилися. Правда, сама природа подбала про те, щоб забезпечити людину, вічного утриманця, в тому числі і практично невичерпної ресурсною базою. Природи, як і грошей, багато не буває. Не відомо, що з цього приводу думають всі жителі планети, але їх вплив на природу відчувається практично скрізь. Охорона грунтів від людини є однією з найважливіших завдань людини, так як будь-які шкідливі сполуки, що знаходяться в грунті, рано чи пізно потрапляють в організм людини. По-перше, відбувається постійне вимивання забруднень у відкриті водойми і грунтові води, які можуть використовуватися людиною для пиття та інших потреб. По-друге, ці забруднення з грунтової вологи, грунтових вод і відкритих водойм потрапляють в організми тварин і рослин, які вживають цю воду, а потім по харчових ланцюжках знову-таки потрапляють в організм людини. По-третє, багато шкідливих для людського організму сполуки мають здатність акумулюватися в тканинах, і, перш за все, в кістках. За оцінками дослідників, в біосферу надходить щорічно близько 20-30 млрд. т. твердих відходів, з них 50-60% органічних сполук, а у вигляді кислотних агентів газового або аерозольного характеру - близько 1 млрд. т. І все це менше ніж на 6 млрд. чоловік! Як же речовини-забруднювачі літосфери потрапляють в грунт? Різні грунтові забруднення, більшість з яких антропогенного характеру, можна розділити за джерелом надходження цих забруднень в грунт. Атмосферними опадами. Багато хімічні сполуки (гази - оксиди сірки та азоту), що потрапляють в атмосферу в результаті роботи підприємств, потім розчиняються в крапельках атмосферної вологи і з опадами потрапляють у грунт. Осідають у вигляді пилу і аерозолів. Тверді і рідкі з'єднання при сухій погоді зазвичай осідають безпосередньо у вигляді пилу і аерозолів. При безпосередньому поглинання грунтом газоподібних сполук. У суху погоду гази можуть безпосередньо поглинатися грунтом, особливо вологою. З рослинним опади. Різні шкідливі сполуки, в будь-якому агрегатному стані, поглинаються листям через продихи або осідають на поверхні. Потім, коли листя опадає, всі ці сполуки надходять в грунт. Забруднення грунту важко класифікуються, в різних джерелах їх поділ дається по-різному. Якщо узагальнити і виділити головне, то спостерігається наступна картина забруднення грунту: сміттям, викидами, відвалами, відстійними породами; важкими металами; пестицидами; мікотоксинами; радіоактивними речовинами. Існують природні ресурси, необхідні людству, як повітря. Але ні, мабуть, такого ресурсу, крім самого повітря, відсутність якого ставало б нерішучості проблемою для людини вже менш ніж через хвилину. Відомо, що забруднення атмосфери відбувається в основному в результаті роботи промисловості, транспорту і т. п., які в сукупності викидають щорічно викидають «на вітер» більше мільярда твердих і газоподібних частинок. Основними забруднювачами атмосфери на сьогоднішній день є окис вуглецю та сірчистий газ. Але, звичайно, не можна забувати і про фреонах, або хлорфторуглеводородах. Саме їх більшість вчених вважають причиною утворення так званих озонових дір у атмосфері. Фреони широко використовуються у виробництві та в побуті як хладореагентов, піноутворювачів, розчинників, а також в аерозольних упаковках. А саме з пониженням вмісту озону у верхніх шарах атмосфери медики пов'язують зростання кількості ракових захворювань шкіри. Відомо, що атмосферний озон утворюється внаслідок складних фотохімічних реакцій під впливом ультрафіолетових випромінювань Сонця. Хоча його зміст невелика, його значення для біосфери величезне. Озон, поглинаючи ультрафіолетове випромінювання, оберігає все живе на землі від загибелі. Фреони ж, потрапляючи в атмосферу, під дією сонячного випромінювання розпадаються на ряд з'єднань, з яких окис хлору найбільш інтенсивно руйнує озон. Благодатні краплі дощу - ще один дар небес - завжди радували людину. Але в деяких районах земної кулі дощі перетворилися на серйозну небезпеку. Виникла складна і важка у своєму рішенні проблема кислотних дощів, яка на міжнародному рівні була вперше піднята Швецією на конференції ООН з навколишнього середовища. З тих пір вона перетворилася на одну з головних природоохоронних проблем людства. Кислотні дожі згубно діють на природу водойм, завдають шкоди лісової рослинності і сільськогосподарським культурам, нарешті, всі ці речовини представляють певну небезпеку для життя людини. Третій, не менш важливий, ніж небо над головою і земля під ногами, фактор існування цивілізації - водні ресурси планети. На свої потреби людство використовує головним чином прісні води. Їх обсяг складає трохи більше 2% гідросфери, причому розподіл водних ресурсів по земній кулі вкрай нерівномірно. У Європі та Азії, де проживає 70% населення світу, зосереджено лише 39% річкових вод. Загальне ж споживання річкових вод зростає з року в рік у всіх районах світу. Відомо, наприклад, що з початку нинішнього століття споживання прісних вод зросло в 6 разів, а в найближчі кілька десятиліть зросте ще щонайменше в 1,5 рази. Нестача води посилюється погіршенням її якості. Використовувані в промисловості, сільському господарстві і в побуті води надходять назад у водойми у вигляді погано очищених або взагалі неочищених стоків. Таким чином, забруднення гідросфери відбувається, перш за все, в результаті скидання в річки, озера і моря промислових, сільськогосподарських і побутових стічних вод. Згідно з розрахунками вчених, наприкінці ХХ століття для розведення цих самих стічних вод може знадобитися 25 тис. кубічних км. прісної води, або практично все реально доступні ресурси такого стоку! Неважко здогадатися, що саме в цьому, а не в зростанні безпосереднього водозабору - головна причина загострення проблеми прісної води. В даний час до числа сильно забруднених відносяться багато річок - Рейн, Дунай, Сіно, Огайо, Волга, Дніпро, Дністер і ін Зростає забруднення світового океану. Причому тут істотну роль грає не лише забруднення стоками, але і потрапляння у води морів і океанів великої кількості нафтопродуктів. У цілому, найбільш забруднені внутрішні моря - Середземне, Північне, Балтійське, Внутрішнє Японське, Яванське, а також Біскайський, Перська та Мексиканська затоки. Крім того, людина здійснює перетворення вод гідросфери шляхом будівництва гідротехнічних споруд, зокрема водосховищ. Великі водосховища і канали роблять серйозний негативний вплив на навколишнє середовище: змінюють режим грунтових вод в прибережній смузі, впливають на грунти і рослинні співтовариства, зрештою, їх акваторії займають великі ділянки родючих земель. Змінюючи свій світ, людина, хоче він того чи ні, істотно втручається в життя своїх сусідів по планеті. За даними Міжнародного союзу охорони природи, з 1600 р. на Землі вимерло 94 види птахів і 63 види ссавців. Крім того, зменшуються в кількості і зникають рідкісні комахи, що пов'язано як з реакцією на застосування різного роду пестицидів, так і з знищенням їх корінних місць проживання. Механізм загибелі виду набагато простіше, ніж його можна собі уявити. Зоологи зрозуміли це, коли їм вдалося проаналізувати велике число невдалих випадків акліматизації тварин в угіддях, безумовно, що підходять для завозяться видів. Виявилося, що невдачами кінчався завезення малих груп тварин. З'ясувалося, що 2-3 пари тварин при відсутності постійних, нехай навіть порівняно рідкісних контактів із собі подібними, не можуть обжити територію. У більшості випадків у них пригнічується здатність до розмноження або вони гинуть від так званого «стресу», або хвороби напруги. Подібне ж положення виникає при великому розрядження природної популяції. Зовсім необов'язково знищувати всіх до одного тварин, щоб приректи вид на зникнення, досить сильно скоротити його чисельність, зменшити або розрізнені ділянки проживання, в чому людство, особливо в останні століття, помітно процвітає.
Висновок.
Проблема екології - одна з найактуальніших у наш час, і хочеться вірити, що наші нащадки не будуть так схильні до негативних факторів навколишнього середовища, як в даний час. Проте людство до сих пір не усвідомлює важливості й глобальності тієї проблеми, яка стоїть перед ним щодо захисту екології. У всьому світі люди прагнуть до максимального зменшення забруднення навколишнього середовища, також і в Російській Федерації прийнятий, наприклад, кримінальний кодекс, один із розділів якого присвячена встановленню покарання за екологічні злочини. Але, звичайно, не всі шляхи до подолання даної проблеми вирішені і нам варто самостійно дбати про навколишнє середовище і підтримувати той природний баланс, у якому людина здатна нормально існувати. Всі процеси в біосфері взаємозалежні. Людство - лише незначна частина біосфери, а людина є лише одним із видів органічного життя - Homo sapiens (людина розумна). Розум виділив людину з тваринного світу і дав йому величезна могутність. Людина протягом століть прагнула не пристосуватися до природного середовища, а зробити його зручним для свого існування. Тепер всім зрозуміло, що будь-яка діяльність людини впливає на навколишнє середовище, а погіршення стану біосфери небезпечно для всіх живих істот, у тому числі і для людини. Всебічне вивчення взаємин людини з навколишнім світом призвели до розуміння, що здоров'я - це не тільки відсутність хвороб, а й фізичне, психічне і соціальне благополуччя. Здоров'я - це капітал, даний нам не тільки природою від народження, але і тими умовами, в яких ми живемо. |
Засідання творчої групи вчителів біології Сокальського району
26 січня 2015 року в Забузькій ЗШ І-ІІІст. віщбулося засідання творчої групи вчителів біології та майстер-клас на тему "Ігрові технології навчання".
План засідання
1. Відкритий урок з використанням ігрових технологій. Підтип Безчерепні. Клас Головохордові. Лабораторна робота № 10. Зовнішня та внутрішня будова ланцетника.
Конспект уроку
Конспект уроку
Вчитель: біології Забузької ЗШ І-ІІІ ст.: Касьян О.М.
2.Майстер-клас «Ігрові технології». Вчитель Варязької ЗШ І-ІІІ ст.: Кріцак Н.Я.
понеділок, 19 січня 2015 р.
Пробний онлайн тест ЗНО з «Біології»
Пробний онлайн тест ЗНО з «Біології»
Загальна кількість завдань тесту – 54
На виконання online тесту відведено 120 хвилин
Характеристика та розподіл тестових питань. Тест з біології складається з таких форм тестових завдань:
- 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання пропонується 4 або 5 варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним правильно, якщо ви виберете правильний варіант відповіді. Завдання вважається виконаним неправильно, якщо: а) позначено неправильну відповідь; б) позначено два або більше варіантів відповіді, навіть якщо серед них є правильний; в) відповідь не позначено взагалі.
- 2. Завдання на встановлення відповідності. Завдання складається з інструкції та поданої у двох колонках інформації, яку позначено цифрами (ліворуч) та буквами (праворуч). У завданнях пропонується співвіднести матеріал двох колонок, позначених цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник вибрав та позначив правильну букву (від А до Д) навпроти кожної цифри (від 1 до 4) у формі відповідей.
- 3. Завдання на встановлення правильної послідовності. Завдання на встановлення правильної послідовності оцінюється в 0, 1, 2 або 3 тестових бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу та останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано..
- 4. Завдання з вибором трьох правильних відповідей з трьох груп запропонованих варіантів відповідей. Завдання містить стовпчики інформації, у кожному з яких вона позначена цифрами. Виберіть із кожного стовпчика один варіант, що позначає правильну, на Вашу думку, відповідь. Обрані варіанти є відповіддю на завдання. Оцінюється завдання за схемою: 1 бал за кожну правильно вказану цифру (відповідь), що визначає одиниці, десятки або сотні у тризначному числі, що є відповіддю на завдання; 0 балів, якщо не вказано жодної правильної цифри (відповіді), або відповіді на завдання не надано. Максимальна кількість балів за виконання завдання – 3 бали..
Для кожної форми завдань тесту встановлюється відповідна система оцінювання:
- 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді: 0 – 1 тестовий бал.
- 2. Завдання на встановлення відповідності: 0 – 1 – 2 – 3 – 4 тестових бали. Один бал за одну правильно встановлену відповідність, два бали за дві і т.д..
- 3. Завдання на встановлення правильної послідовності: 0, 1, 2, 3 тестових бали.
- 4. Завдання з вибором трьох правильних відповідей з трьох груп запропонованих варіантів відповідей: 0, 1, 2, 3 тестових бали.
Максимальна кількість балів, яку можна набрати правильно розв’язавши всі завдання тесту з біології – 84 по непереведеній шкалі тестових балів, і 200 по рейтинговій шкалі (від 100 до 200 балів).
Програма ЗНО з біології 2015 року
Програма ЗНО з біології 2015 року
Додаток до наказу МОН № 1121 від 1 жовтня 2014 року "Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти".
Програма зовнішнього незалежного оцінювання досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти з біології, що є конкурсним предметом при вступі до вищих навчальних закладів за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти.
неділя, 4 січня 2015 р.
Прийміть сердечні вітання з Новим Роком та Різдвом Христовим!
Прийміть сердечні вітання з Новим Роком та Різдвом Христовим!
Нехай яскраві зорі-свічі, запалені добрим янголом на безхмарному небосхилі новорічної ночі,
подарують Вам зорепад здоров’я, сили, енергії, натхнення, оптимізму,
любові, добра та достатку.
Бажаємо, щоб у життєвих сюжетах 2015 року поруч з Вами завжди
були лише позитивні герої – ті, на кого можна опертися, хто ніколи не
зрадить, підтримає в найскрутнішу хвилину, проявить милосердя.
Хай кожен день осяває Вас геніальними ідеями, дарує щедрі ужинки
плодів Вашої діяльності на професійній ниві, а Всевишній зішле мир і
злагоду Вам, родині та нашій великій і молодій державі.
З глибокою повагою
та великою скринею найщиріших побажань
колектив Медичного центру Святої Параскеви
Бажаю, щоб у життєвих сюжетах 2015 року поруч з Вами завжди
були лише позитивні герої – ті, на кого можна опертися, хто ніколи не
зрадить, підтримає в найскрутнішу хвилину, проявить милосердя.
Хай кожен день осяває Вас геніальними ідеями, дарує щедрі ужинки
плодів Вашої діяльності на професійній ниві, а Всевишній зішле мир і
злагоду Вам, родині та нашій великій і молодій державі.
.gif)
Бажаю вам добра,
Від Різдва і до Різдва,
Щоб здоров"ям, щастям в хаті,
Ви були завжди багаті.
Спокій в домі, сонце ясне,
Хай ніколи не погасне,
Хай у добрі проживає
Вся ваша родина.
Колядуйте, веселіться,
Бо весела днина.
Я щиро бажаю веселих вам свят,
Куті, пампушків, українських коляд!

З глибокою повагою
та великою скринею найщиріших побажань
Оксана Касьян

неділя, 21 грудня 2014 р.
"ЕКО.РУБРИКА" Чому йде сніг?
"ЕКО.РУБРИКА" Чому йде сніг?
"ЕКО.РУБРИКА"
Чому йде сніг?
Можливо, це здасться вам дивним, але насправді таке просте явище як сніг можна пояснити різними способами. Найпростіший – сказати, що сніжинки – це пар, дрібні крапельки води, які замерзають, піднімаючись при низькій температурі в хмари. Виходячи з цього, легко зрозуміти, чому йде сніг: дрібні крапельки води, об’єднуючись між собою і перетворюючись на сніжинки, стають недостатньо легкими, щоб утримуватися в хмарах.

Чому взимку йде сніг ми з’ясували, але чому він не схожий на лід, чому не твердий і не прозорий?
Фактично сніжинка являє собою скупчення маленьких кристаликів льоду. Кристали дрібні, вони не здатні витримати великий тиск, звідси і пояснення відсутності твердості у сніжинок.
Розглянемо тепер не «чому йде сніг», а «як він це робить», тобто які етапи проходить вода перш, ніж спуститься на землю у вигляді снігу. Отже, в атмосфері водяна пара (вода, а точніше її найдрібніші частинки, які випарувалися під дією сонячних променів з озер, річок, океанів і морів) при зниженні температури атмосфери до мінусової температури, яка потрібна для перетворення води в лід, краплі замерзають. Оскільки кристали, які створюються дуже тонкі і маленькі, вони легко тримаються в повітряних потоках і літають по небу. Вітер допомагає їм з’єднуватися між собою, утворюючи сніжинки. Коли вони набирають вагу, яка вже не може втримуватися у верхніх повітряних потоках, вони опускаються на землю. Саме бачачи це видовище, діти запитують «чому взимку йде сніг?».
Кілька цікавих фактів про сніжинки, які дають нові відповіді на питання, чому йде сніг.
Кристалики можуть володіти найрізноманітнішою формою – прямою, голчатою, квадратною, або інших форм. Слід зазначити, що, не дивлячись на форму, всі сніжинки володіють шістьма гранями, і при цьому, скільки б не шукали, ви не знайдете ні єдиної сніжинки з однаковим малюнком і геометрією. Сніжинки, як правило, бувають зеленого, червоного, блакитного, а іноді – і чорного кольору. Від чого це залежить? Виявляється, величезну роль грають грибки і бактерії, що кружляють в атмосфері.
І тут починається найцікавіше!
Як стверджує група дослідників, опади з’являються не тільки за фізичними, а й з біологічних причин. Якщо говорити більш детально – у появі опадів винні бактерії, які використовують краплі і сніжинки в якості транспорту. Крім цього, мікроорганізми і є центрами конденсації і кристалізації, діючи приблизно так само, як і сухий лід, розпорошуючи який викликають дощ. За словами вченого з Louisiana State University, Брента Крістнера (Brent Christner), випаровування і вітер допомагають бактеріям перенестися в атмосферу. Але такі умови не дуже «подобаються» мікроорганізмам, і вони спускаються на землю з опадами, створюючи, таким чином, ще один варіант відповіді на запитання, чому йде сніг.
Зразки снігу, які дослідниками зібрані в різних куточках світу, в якійсь мірі доводять «розумну» діяльність бактерій. Наприклад, бактерії типу Pseudomonas syringae виділяють такі білки, які створюють структури, подібні за типом кристалічної решітки зі структурою льоду. Лід на них може утворитися навіть при температурі вище нуля. Зазвичай з нього формуються сніжинки, у разі, якщо погода тепла – крапельки дощу.
Tim Lenton з University of East Anglia, Norwich, UK, коментуючи дані дослідження сказав, що повністю з ними згоден, і не здивується, якщо чергові дослідження покажуть, що біологічні причини опадів можуть виявитися основоположними. Що ж до подорожі бактерій в небо і повернення на землю – це, швидше за все природний цикл життя бактерій. У зв’язку з результатами досліджень, Brent Christner запропонував селити бактерії, які розташовують до створення опадів у посушливих районах.
У свою чергу Barbara Nozière, з Stockholm University, Sweden можуть викликати осадку без попадання в атмосферу, для цього цілком достатньо підняття вітром вироблюваних ними речовин в небо. Виробляють вони ПАВи, або поверхнево активні речовини, що полегшують процес утворення дощових крапель. Вона, проводячи дослідження, зібрала зразки опадів у різних місцях світу, підтвердила цю теорію, згідно з даними, отриманими нею, продукти життєдіяльності досліджених мікроорганізмів практично вичавлюють з хмар вологу.

Ось вам і висновки. Турбуватися при цьому не варто: бактерії цього типу не представляють загроз для людства. І ще один цікавий факт: снігопад був помічений навіть на Марсі, це означає, що там теж можуть бути мікроорганізми. Так що питання «чому йде сніг?» Шалено цікаве і багатогранне, і не таке просте, як може здатися на перший погляд.
Інструктаж з ТБ . Пам"ятка для учнів та батьків. УВАГА – НОВОРІЧНИЙ ФЕЙЄРВЕРК!
УВАГА–НОВОРІЧНИЙ ФЕЙЄРВЕРК!
До уваги батьків та учнів!
З метою попередження нещасних випадків, травматизму та недопущення створення кримінальних ситуацій, дирекція школи та класний керівник просять вас ознайомитись з правилами техніки безпеки під час зимових канікул, з обов’язковим їх дотриманням:
Інструктажі з ТБ під час зимовихканікул та Різдвяних свят
Наближається Новий рік.
Усіх чекають подарунки, фейєрверки, заблищать кульками новорічні ялинки.
Найулюбленішими новорічними фейєрверками
є хлопавки, петарди, бенгальські вогні, салюти,
ракети та інші. Фейєрверки є вогненебезпечними виробами та вимагають
підвищеної уваги під час їх використання. На жаль, піротехника не завжди є
якісною та не відповідає вимогам щодо її користування.
Купуючи піротехнічний виріб, зверніть увагу:
- на пакування, яке не повинно мати ніяких ушкоджень;
- перевірте термін придатності виробу;
- перевірте наявність інструкції щодо його застосування (на
російській або
українській мовах);
- повинні бути вказані засоби безпечного
поводження з піротехнікою;
- повинні бути вказані вікові вимоги до покупця.
Основні
правила поводження із піротехнічними виробами:
· Забороняється направляти
хлопавку в обличчя або освітлювальні прилади;
· Забороняється застосовувати
хлопавку поблизу полум’я свічок;
· Дітям
можна використовувати хлопавки тільки у присутності дорослих;
· Забороняється
класти піротехнічні вироби у кишеню без
упаковки;
· Після
підпалу петарди треба відкинути її від себе на розстань 5-6
метрів;
· Бенгальські
вогні не можна застосовувати поблизу
пальних і легкогорючих засобів.
ПАМ’ЯТАЙТЕ: НЕОБЕРЕЖНЕ ПОВОДЖЕННЯ З ПІРОТЕХНІЧНИМИ ВИРОБАМИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ПОЖЕЖІ АБО НАНЕСТИ ШКОДУ
ЗДОРОВ’Ю!
Будьте уважними та обережними!
Підписатися на:
Дописи (Atom)